In verband met het vieren van ons 25-jarig jubileum is het museum op zaterdag 18 mei gesloten voor publiek. We zien u graag een andere keer!

Maurits von Martels naar Oogstfeest

Gerrit van ’t Hof is er opnieuw in geslaagd een prominent aan te trekken om de prijzen uit te reiken na afloop van de zaterdag 12 augustus te houden fokveedag en jongveekeuring Noord-Veluwe bij het Boerderijmuseum aan de Bovenstraatweg 10A in Oldebroek. Rond de klok van drie uur worden de prijzen uitgereikt door veehouder en Tweede Kamerlid jonkheer Maurits von Martels uit Dalfsen.
In 2006 werd Von Martels beëdigd als lid van de gemeenteraad van Dalfsen namens het CDA. Vier jaar later, in 2010, werd hij benoemd als wethouder in de gemeente Dalfsen. Von Martels stond voor de Tweede Kamerverkiezingen 2017 op de 44ste plaats van de CDA-kandidatenlijst. In de aanloop naar de verkiezingen verkondigde Maurits von Martels steeds dat de Tweede Kamer dringend behoefte had aan meer boerenverstand. Met maar liefst 21000 voorkeurstemmen werd hij rechtstreeks gekozen.
Maurits von Martels is nog steeds veehouder. Elke zondagmorgen melkt hij zijn koeien in Dalfsen.
De fokveedag en jongveekeuring is een onderdeel van het Oogstfeest. Het bruist zaterdag 12 augustus tussen 10.00 tot 16.00 uur van de activiteiten voor jong en oud in en rond het Boerderijmuseum, waar dan ook een keuring is van Texelse stamboekschapen. Tevens worden kleindieren geshowd. Ook zijn er pony’s,  die graag vertroeteld worden door kinderen.
Het Oogstfeest is met ruim 4000 bezoekers elk jaar de grootste activiteit van het Boerderijmuseum.