Concert met harmonium en harp in Boerderijmuseum

Regina Ederveen en Dick SandermanOrganist Dick Sanderman en harpiste Regina Ederveen geven zaterdag 19 september vanaf 15.30 uur samen een concert op de harmoniums in de Schutstal van het Boerderijmuseum aan de Bovenstraatweg 10A in Oldebroek.

Met een subsidie van de Rabobank is het Estey-harmonium van het Boerderijmuseum kort geleden gerestaureerd door Rinze Witteveen. Ook het Mason & Hamlin harmonium van het museum zal voor het concert door hem speelbaar worden gemaakt.
Het Boerderijmuseum is blij dat de muziekinstrumenten niet alleen maar ‘stof vangen’, maar nu ook bespeelbaar zijn voor concerten. Daarom wil het bestuur van het Boerderijmuseum dit met een feestelijk concert vieren, zodat de instrumenten ook te horen zijn.
Dick Sanderman zal solo spelen, Regina Ederveen eveneens (op verschillende harpen) en er zullen duetten te horen zijn van originele muziek voor harp en harmonium. Kortom: het wordt een boeiend concert met veel muzikale variatie en prachtige melodieën.

De toegangsprijs is 10 euro, inclusief koffie.
Nadere informatie is te verkrijgen via E-mail: bovenstreek@hetnet.nl en/of
www.museumoldebroek.nl of www.reginaederveen.nl, tel. 0525 63 1457.