Vertier voor jong en oud bij Boerderijmuseum

boerderij met schapenOLDEBROEK – In en rond Boerderijmuseum ‘De Bovenstreek’ aan de Bovenstraatweg 10A in Oldebroek bruist het zaterdag 30 mei van 11.00 tot 16.00 uur van de activiteiten. Traditioneel worden de laatste zaterdag van mei diverse schapenrassen geschoren bij het Boerderijmuseum. Daarnaast is er onder andere een brocante- en kleedjesmarkt, kofferbakverkoop en meerdere activiteiten voor kinderen. Kortom, jong en oud kunnen de laatste zaterdag in mei volop aan hun trekken komen bij het Boerderijmuseum.

Het scheren van de schapen is altijd een mooi schouwspel. Henri Huenestein uit ‘t Harde ontdoet zaterdag 30 mei op verschillende tijdstippen schapen van hun wintervacht. De bezoekers krijgen uitleg over het hoe en waarom de schapen meestal één keer per jaar geschoren worden. De hoeveelheid wol die van een schaap komt is indrukwekkend. Met leuke activiteiten voor de kinderen wordt hierop ingesprongen met onder andere vilten, spinnen, weven en breien. De jeugd kan zich uitleven op een groot springkussen van attractieverhuur Van Aperlo uit Elburg. Ook kunnen kinderen een briefje met een wens (bijvoorbeeld: ik wil graag piloot worden) en voorzien van hun naam en adres in een wensboom in het museum hangen. Later in het seizoen komt de activiteitencommissie van het Boerderijmuseum daar op terug.

Nieuw
Nieuw op het schaapscheerdersfeest is de brocante- en kleedjesmarkt en de kofferbakverkoop. Diverse deelnemers hebben zich al aangemeld, maar er kunnen er nog meer bij. Standhouders op de brocantemarkt betalen 10 euro voor een twee meter brede tafel en 20 euro voor een kraam. Voor de kleedjes- en kofferbakverkoop kost een standplaats 3,50 euro. Genoemde tarieven voor de brocantemarkt zijn bedoeld voor één verkoper, inclusief koffie/thee en exclusief btw.

Geïnteresseerden kunnen zich per mail opgeven bij bovenstreek@hetnet.nl of telefonisch via nummer 0525 – 63 1457. Na aanmelding volgt nadere informatie. Ook worden er artikelen uit het depot van het Boerderijmuseum verkocht. Nieuws over het Boerderijmuseum is ook te vinden op www.museumoldebroek.nl

Toegangsprijs
De toegangsprijs is 3,50 euro per persoon. Kinderen van 5 t/m 12 jaar betalen 1,50 euro. Dit zijn de normale toegangsprijzen van het Boerderijmuseum. Parkeren is gratis.