In verband met het vieren van ons 25-jarig jubileum is het museum op zaterdag 18 mei gesloten voor publiek. We zien u graag een andere keer!

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst

Tijdens de 29ste editie van het Oogstfeest heeft Henk van ‘t Hof een aantal jeugdige bezoekers leren binden en schoven zetten.

De rogge, door onder andere Cees van Heerde op ouderwetse wijze gemaaid met zig en pikhaak, werd door de kinderen gebonden. Henk van ‘t Hof, vrijwilliger van het Boerderijmuseum, zegt dat het belangrijk is dat de jeugd leert binden en schoven zetten. “Zij zullen in de toekomst toch het stokje van ons over moeten nemen en het op hun beurt weer door moeten geven.

Oogstfeest 2015 029

Nadat de jeugd was bijgeschoold door Henk van ‘t Hof (rechts op de foto) werden de diploma’s binden en schoven uitgereikt.