Zaterdag 28 mei: BoerderijFair, schapen scheren, expositie en kinderactiviteiten

Schaapscheerdersfeest 02Boerderijmuseum ‘De Bovenstreek’ aan de Bovenstraatweg 10A in Oldebroek staat zaterdag 28 mei van 11.00 tot 16.00 uur in het teken van schapen scheren en een BoerderijFair met een dertigtal kramen. Daarnaast kunnen de bezoekers kennis maken met de nieuwe expositie ’daar komt de bruid’ met een grote collectie trouwkleding van door de jaren heen. Ook voor de kinderen is er zaterdag 28 mei volop vertier bij het Boerderijmuseum.

De kinderen kunnen onder andere schaapjes van wol maken, er is een goochelende clown bij het Boerderijmuseum en een door de Rabobank gesponsord springkussen.

Hendri Huenesteijn en Cees Pruim ontdoen de schapen tussen 10.00 en 16.00 uur van hun wintervacht bij het Boerderijmuseum. Voor de bezoekers is dat altijd een mooie activiteit. Vooral ook omdat de bezoekers bijgepraat worden over het schapen scheren.

BoerderijFair

Voor het eerst wordt de BoerderijFair gecombineerd met het schapen scheren. De initiatiefnemers zijn er, onder leiding van Jan van de Poll, in geslaagd een dertigtal standhouders te interesseren voor deze nieuwe activiteit. Van alles en nog wat, zoals bloemen, kleding, aardbeien, huiden, pizza’s en brocante worden te koop aangeboden op de (brocante)markt.

De toegangsprijs is 3,50 euro per persoon. Kinderen van 5 t/m 12 jaar betalen 1,50 euro.